Zdrowie
Ekstradawka witaminy C
Ekstradawka witaminy C

Ekstradawka witaminy C

Witamina C odgrywa bardzo ważną rolę w naszym organizmie. To właśnie ona zwiększa absorpcję żelaza, odporność organizmu. Dlatego też, gdy tylko zaczynamy odczuwać spadek sił witalnych, energii, to od razu sięgajmy po jej naturalne źródła. W ten sposób nasz organizm szybko i bezpiecznie odzyska wyśmienitą formę, a my znów będziemy mogli cieszyć się doskonałym humorem. Jakie produkty są bogatym źródłem kwasu askorbinowego, czyli witaminy C?

Bogatym źródłem są witaminowe soki z cytrusów. Szklanka świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy zawiera aż 86 mg . Podobną zawartość posiadają również soki z innych owoców takich jak np. grapefruit czy granat.

Jeżeli chodzi o herbatki ziołowe, to tutaj niedoścignionym zwycięzcą jest herbatka z dzikiej róży, gdzie w 100 gramach owocu znaleźć można około 2000 mg witaminy C. Dużą zawartość znajdziemy również w wielu innych roślinach – dereń, rokitnik, głóg. Co prawda owe rośliny w formie naturalnej, świeżej nie są zdatne do spożycia, ale już w formie suszonej, jako dodatek do licznych herbatek są wyśmienite.

Większości z nas witamina C kojarzy się z kwasotą, ale w rzeczywistości jej pokłady znaleźć można praktycznie w każdym warzywie. Prym w tej dziedzinie wiedzie czerwona papryka, gdzie w 100 gramach znajduje się aż 144 mg kwasu askorbinowego. Niedocenionym źródłem witaminy C jest natka pietruszki, gdzie w 100 gramach znaleźć można aż 178 mg danej witaminy.

Teraz, kiedy za oknami panują dodatnie temperatury, świeci słońce, a w ogródkach zaczynają powoli rosnąć owoce i warzywa, to ekstra dawka witaminy C dostępna będzie na każdym kroku. Bogatym źródłem tej witaminy są zwłaszcza czarne porzeczki i truskawki.

Witamina C jest niesłychanie ważna dla naszego organizmu, ale jej nadmiar może mieć negatywne konsekwencje. Dlatego też należy pamiętać, że dzienne zapotrzebowanie u mężczyzn na witaminę C wynosi 95 mg i 75mg u kobiet.

About the author

Related Posts