Zdrowie
Seniorzy częściej doświadczają bezsenności, ale łatwiej sobie z nią radzą
Seniorzy częściej doświadczają bezsenności, ale łatwiej sobie z nią radzą

Seniorzy częściej doświadczają bezsenności, ale łatwiej sobie z nią radzą

Sen jest nieodłączną częścią naszego życia. To dzięki niemu, nasz mózg się regeneruje i jest zdolny do prawidłowego funkcjonowania w ciągu dnia. Średni czas snu dla przeciętnego człowieka wynosi 8 godzin. Z wiekiem ten czas ulega nieustannemu skróceniu i wynosi odpowiednio 4- 5 godzin. Niestety wiele osób nawet i na taką długość snu nie może liczyć. Bezsenność, to problem XXI wieku. Problem, który dotyka zarówno przedstawicieli młodego, jak i starszego pokolenia.

Jednak jak wynika z badań przeprowadzonych przez Sleepio.com na bezsenność znacznie częściej cierpią osoby starsze, ale to osoby młode gorzej radzą sobie z jej przyczynami i następstwami. Dlaczego? Aby odpowiedzieć na to pytanie należy nieco bliżej przyjrzeć się wynikom ankiety, badania.

W badaniu wzięło udział 20 tysięcy osób w różnym przedziale wiekowym, którzy mieli nie tylko odpowiedzieć na pytania dotyczące bezsenności, ale również określić swój stosunek do zaistniałego problemu. Okazało się, że aż 41 procent ankietowanych w młodym wieku odczuwa bezradność, 56 martwi się tym, a 4 procent odczuwa osamotnienie w walce z bezsennością. Dla porównania odsetek wśród przedstawicieli starszego pokolenia wynosił 19, 26, 18 procent. Jak, więc widać różnice są dość znaczne.

Dlatego też wszystkim tym, którzy mają problemy ze snem, przewracają się w łóżku z boku na bok i nasłuchują przez wiele godzin, jak pozostali domownicy smacznie sobie śpią mamy kilka cennych porad, dzięki którym walka z bezsennością może przynieść sukces.

Po pierwsze, ogranicz w godzinach wieczornych spożywanie napojów zawierających śladowe ilości kofeiny.
Po drugie, zanim pójdziesz spać przewietrz swój pokój, mieszkanie. Świeże powietrze sprawi, że sen przyjdzie znacznie szybciej, aniżeli myślisz.
Po trzecie, ćwicz. Nic tak nie wpływa na organizm jak odrobina ruchu w ciągu dnia. Jednak pamiętaj, że dany punkt przyniesie określone korzyści, ale tylko i wyłącznie pod warunkiem, że ćwiczyć będziesz minimum 5h przed snem.
Po czwarte, w przypadku poważnych i długotrwałych problemów ze snem warto skonsultować się ze specjalistą i zdobyć cenne porady.

About the author

Related Posts